Zichtbaarheid online, uit het oog uit het hart
arrow_drop_up arrow_drop_down
22 augustus 2016 

Zichtbaarheid online, uit het oog uit het hart

De laatste weken ben ik wat minder zichtbaar geweest online. Dit is direct merkbaar in mijn statistieken, interacties en zelfs mijn bedrijfsresultaat. Dit bewijst maar weer dat zichtbaarheid online een enorme impact heeft. Dit geldt natuurlijk niet alleen voor online. Dat is ook de reden dat supermarkten en automerken blijven adverteren. Iedereen in Nederland kent AH maar wat gebeurt er als AH stopt met adverteren? Uit het oog, uit het hart. Het werkt echt. 

Bestaande klanten versus nieuwe klanten

Natuurlijk zijn er verschillen. Als jij een goedlopende hondentrimsalon hebt met veel terugkerende klanten dan blijf je makkelijker in contact en als je dan jouw werk goed doet zul je nauwelijks uitval van klanten hebben. Dit geldt in meer of minder mate ook voor een hondenschool.

Echter, nieuwe klanten krijg je als jij jezelf laat zien. Geloof me, het percentage hondernemers dat alles via mond-tot-mond reclame krijgt is klein. Heel klein. Zichtbaarheid online hoeft echt niet te betekenen dat je veel moet adverteren, het kan al zijn dat je regelmatig reageert op vragen uit jouw doelgroep waardoor jouw naam steeds in beeld komt.

Zichtbaarheid online

zichtbaarheid online Heb je moeite met het krijgen van nieuwe klanten of ben je niet zo graag online, dan helpt het een schema te hebben. Dat geeft houvast. Vanaf vandaag ga ik voor mezelf dit schema ook hanteren. Wil jij jezelf nog meer uitdagen, zorg er dan ook voor dat jouw zichtbaarheid online bestaat uit verschillende typen berichtgeving dus tekst, foto’s en filmpjes.

Ook het doorsturen van informatie uit andere bronnen is een goede manier om in contact te blijven met jouw doelgroep. Je kunt jezelf erop trainen. Bij alles van waarde wat ik online lees of bekijk, denk ik altijd: “Voor wie zou dat ook waardevol kunnen zijn”. Delen zit in onze genen. Daar is het concept van Facebook op gebaseerd.

Heb jij nog leuke ideeën over zichtbaarheid online, deel ze met ons.

Over de schrijver
Monique is oprichter en eigenaar van HondenUniversiteit. Zij is vanaf 2003 professioneel met honden bezig. Naast kynologisch instructeur is zij hondengedragstherapeut. Sinds 2011 helpt zijn ondernemers in de hondenbranche zakelijk en privé te groeien.
Reactie plaatsen