Naamsbekendheid vergroten met LinkedIn
arrow_drop_up arrow_drop_down
6 april 2016 

Naamsbekendheid vergroten met LinkedIn

Wellicht heb je (nog) niet gekozen om je te laten zien op LinkendIn omdat je daar niet direct het voordeel van ziet in het kader van jouw markt, de hondeneigenaar. Vergis je niet, elke ondernemer, manager of andere professional kan ook een hondeneigenaar zijn of kent er op mijn minst eentje. LinkedIn is dus een niet te onderschatten medium voor jou. Gebruik het. Naamsbekendheid vergroten met LinkedIn is makkelijk, zeker als je van schrijven houdt. 

Artikelen schrijven, oftewel bloggen

Doe je het nog niet dan is dit wellicht het belangrijkste advies dat ik je kan geven: ga schrijven. Schrijven is een uitstekende manier om jouw naamsbekendheid te vergroten. Je hoeft daarvoor niet eens een website te hebben want publicaties op LinkedIn zijn heel waardevol.

naamsbekendheid vergroten met linkedinSinds 1 maart 2016 publiceer ik mijn blogs ook op LinkedIn. Waar ik ze daarvoor enkel deelde via de social media button, kopieer ik nu de tekst en kies voor ‘publish a post‘.

Ik kopieer de tekst van mijn blog en upload foto’s die erbij horen. Je kunt jouw artikel nog tags meegeven als je wilt ofschoon die allemaal in het Engels zijn. Publiceren gaat dus heel makkelijk als je eenmaal een tekst hebt. Je kunt de tekst natuurlijk ook direct intypen als je geen blog hebt.

Naamsbekendheid vergroten met LinkedIn

naamsbekendheid vergroten met linkedin statistiekenUiteraad is de impact van jouw artikel afhankelijk van het aantal connecties dat je hebt (ik heb er 748, LinkedIn laat dat zien als 500+). Zit je nog niet op LinkedIn dan zou k daar direct mee gaan starten en voeg zoveel mogelijk mensen toe. Dit gaat eenvoudig doordat je suggesties krijgt en ook kunt koppelen met jouw e-mailcontactpersonen.

Zelf was ik behoorlijk verbaasd over de resultaten na twee weken. Mijn blog ‘Wat is de waarde van tijd’ werd het beste bekeken en wel door 55 personen. Op één dag. De statistieken laten ook demografische gegevens zien zoals het type industrie waar jouw lezer in zit en wat hun functie is (mijn top 3: business owner (50%), partner/funder (14%) en IT support specialist (7%)).

Omgeving Apeldoorn en Amsterdam scoort het hoogst qua locatie en – zeker niet onbelangrijk – nog altijd 94% van de lezers komt van Facebook. Jouw bericht op LinkedIn moet je dus zeker op Facebook delen. Je kunt je dus afvragen waarom je LinkedIn moet gebruiken hiervoor: die overige 6% leest direct op LinkedIn en die had ik niet gehad als ik mijn blog alleen op Facebook had gedeeld!

[Zijn wij nog geen connectie op LinkedIn, voeg mij dan toe]

Naamsbekendheid vergroten met LinkedIn werkt, wanneer ga jij beginnen?

Over de schrijver
Monique is oprichter en eigenaar van HondenUniversiteit. Zij is vanaf 2003 professioneel met honden bezig. Naast kynologisch instructeur is zij hondengedragstherapeut. Sinds 2011 helpt zijn ondernemers in de hondenbranche zakelijk en privé te groeien.
Reactie plaatsen