Hoe word je een ochtendmens? Drie tips
arrow_drop_up arrow_drop_down
26 februari 2015 

Hoe word je een ochtendmens? Drie tips

Het is niet iedereen gegeven om ’s morgens direct uit bed te springen. Sommigen van ons zijn simpelweg geen ochtendmens van nature. Zij moeten zichzelf uit bed slepen en onder luid gekreun en gesteun half-slapend de dag te starten met koffie (en soms een sigaret).

Toch is er hoop voor wie energieker de dag wil beginnen met uitzicht op meer productiviteit gedurende de dag. Echt, je kunt dit veranderen. In de regel duurt het dertig tot negentig dagen om een gewoonte aan te leren. Het zal best lastig worden maar er bestaat geen gemakkelijke weg naar een productiever leven …

Hieronder drie tips om een ochtendmens te worden

Stel geen snooze-knop in

Onderzoek toont aan dat het indrukken van de snooze-knop het opstaan moeilijker maakt. Je valt snel terug in slaap wat het natuurlijk slaapritme van je lichaam in de war brengt. Kort gezegd: whenever you snooze, you loose.

Word wakker op hetzelfde tijdstip iedere dag

Ja, zelfs in het weekend. Ga naar bed op hetzelfde tijdstip elke avond, ook op vrijdag en zaterdag. Hierbij worden opstaan veel makkelijker.

Weersta de verleiding om te loungen

In plaats van te luieren onder de dekens en half in slaap te vallen, sta op en beweeg je lichaam (en geest) direct gedurende zestig seconden.

Over de schrijver
Monique is oprichter en eigenaar van HondenUniversiteit. Zij is vanaf 2003 professioneel met honden bezig. Naast kynologisch instructeur is zij hondengedragstherapeut. Sinds 2011 helpt zijn ondernemers in de hondenbranche zakelijk en privé te groeien.
Reactie plaatsen