De waarde van een goede website
arrow_drop_up arrow_drop_down
5 november 2015 

De waarde van een goede website

Regelmatig krijg ik complimenten over mijn website. Complimenten krijgen is altijd leuk; het geeft een kick waardoor je zelfvertrouwen groeit en een goed gevoel dat je mensen kunt helpen. De afgelopen jaren heb ik dan ook verschillende hondenondernemers (hondernemers) kunnen helpen om hun manier van ondernemen te verbeteren of te veranderen en daardoor betere resultaat te krijgen. Het begint echter bij de realisatie van de waarde van een goede website

Ondernemen in de hondenbranche

de waarde van een goede websiteHet blijkt in de praktijk nog niet zo makkelijk, ondernemen in de hondenbranche. Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de algemene instelling dat het “not done” is geld te verdienen aan honden.

Veel hondernemers zijn bang te veel te vragen voor hun diensten. Bang dat klanten naar de concurrent gaan of dat ze geen klanten meer krijgen maar vooral bang dat ze kritiek krijgen. Als succesvol ondernemer kun je niet zonder kritiek, je kunt het namelijk nooit iedereen naar de zin maken.

Volg je eigen weg! Dat doen Martin Gaus en Cesar Millan ook. En ik ook want naast complimenten krijg ik ook kritiek en die is soms niet mals. Ooit werd ik een “geldwolf die verdient aan een product over de rug van een door mij vermoorde hond” genoemd. Daar tegenover staan mensen die zeggen dat het uniek is wat ik doe en dat ze zo geholpen zijn met de informatie op mijn website en daar focus ik mij op.

Elk jaar is mijn doel meer te doen voor ondernemers in de hondenbranche. 2015 Stond als pilot jaar voor diverse coachingsprogramma’s en volgend jaar komen er weer allemaal nieuwe e-producten gericht op ondernemen in de hondenbranche.

De waarde van een goede website

de waarde van een goede websiteDe basis van het ondernemen anno nu en dus ook het ondernemen in de hondenbranche is de website. Deze is niet alleen maar een digitaal visitekaartje maar het hart van de honderneming.

Consumenten zoeken op internet naar producten en diensten. Wie nu nog denkt dat dat niet geldt voor regionale bedrijven zoals de hondenschool en hondenuitlaatservice slaat de plank mis. Het is dus van het grootste belang dat jouw bedrijf gevonden wordt op internet. Een mooie website is niet voldoende.

Veel complimenten krijg ik over mijn website. Niet alleen qua uiterlijk maar ook dat hij bij diverse zoekopdrachten in Google telkens weer naar boven komt. Maar ik zie ook dat hondernemers die mijn hulp hebben gevraagd hun website te verbeteren, nu heel hoog scoren in Google.

Een website maken is helemaal niet moeilijk. Iedereen kan het in een handomdraai en nog gratis ook. Een goede website bouwen waardoor je direct hoog scoort in Google, is wel een vak apart. Tonny beheerst dat vak uitstekend. Hij is de bouwer van mijn website, HondenUniversiteit.

Het Phoenix template

Sinds kort heb ik de upgrade gedaan naar het allernieuwste visitekaartje van Tonny Loorbach: het Phoenix template. De waarde van een goede website wordt elke dag belangrijker omdat internet zo gigantisch hard groeit dat het steeds lastiger wordt om je te onderscheiden in de markt, elke markt.

Over de schrijver
Monique is oprichter en eigenaar van HondenUniversiteit. Zij is vanaf 2003 professioneel met honden bezig. Naast kynologisch instructeur is zij hondengedragstherapeut. Sinds 2011 helpt zijn ondernemers in de hondenbranche zakelijk en privé te groeien.
Reactie plaatsen