arrow_drop_up arrow_drop_down

Content marketing strategie, het is niet moeilijk

Content marketing strategie. Voordat je nu al afhaakt, lees nog even verder. Het wordt interessant, dat beloof ik je. Denk jij weleens: “Waar moet ik over praten?”. Dan ga ik je nu leren hoe makkelijk het is om niet alleen iets te vertellen maar dat ook op verschillende manieren in te zetten zonder dat het je veel extra tijd kost. Slim werken heet dat. Een basis waarop je kunt bouwen. 

Content marketing strategie

Waarom zou je moeilijk doen? Je kunt natuurlijk elke dag een filmpje opnemen en foto’s maken maar dat is helemaal niet nodig. Pas op dat je mensen niet overvoert met foto’s. Elke dag tientallen foto’s uploaden is echt niet nodig en wordt door niemand bekeken. Doseren is hier de kunst.

Deel tussendoor ook eens content van anderen. Je kunt jezelf trainen om bij alles wat je leest, hoort of ziet op internet te bedenken: “Is dit waardevol voor mijn netwerk?”. Of gewoon grappig. Houd wel privé en zakelijk gescheiden. Persoonlijke verhalen doen het uitstekend op social media zolang ze in lijn zijn met jouw bedrijfsactiviteiten.

Content marketing strategie klinkt dus wellicht duur en ingewikkeld maar het is niets anders dan van te voren nadenken hoe je jouw fans en volgers waardevolle informatie kunt geven over jou en jouw bedrijf. Dat doe je slim in zo weinig mogelijk tijd. Bedenken, inplannen en structureel volhouden.

Weekvoorbeeld

content marketing strategieOp maandag maak je een filmpje over wat je doet van ongeveer twintig minuten. Niet langer. Dat filmpje kun je live streamen op Facebook of Periscope. Zet er een kort stukje tekst bij met jouw belangrijkste observatie. Neem een aantal foto’s en plaats er eentje op jouw Instagram, Twitter en SnapChat. Tijd: max vijf minuten

Op dinsdag schrijf je een artikel over het filmpje dat je maandag gemaakt hebt. Dit is een uitgebreider verhaal van jouw belangrijkste observatie van de maandag. Dat blog publiceer je op jouw eigen website of op jouw bedrijfspagina op Facebook of in een artikel op LinkedIn met drie van jouw gemaakte foto’s erbij. Zet een link naar het artikel op Twitter. Plaats een van de gebruikte foto’s op Instagram en SnapChat. Tijd: max een uur

Op woensdag haal je iets specifieks uit het artikel waar je weer een nieuw filmpje over maakt. Eentje van een paar minuten waarin je mensen oproept te reageren. Dit upload je naar jouw YouTube-kanaaal en deelt het op Facebook en Twitter. Zet een teaser op SnapChat. Plaats een andere gemaakte foto op Instagram. Tijd: max dertig minuten

content marketing strategieOp donderdag zet je een foto van een van de honden op jouw Facebook-pagina. Pak jouw belangrijkste observatie van de maandag en maak daar een quote van. Hiervoor kun je gratis Canva gebruiken. Check reacties van jouw uitingen op social media en reageer op zijn minst met een vind-ik-leuk. Hou het positief en ga niet in discussie. Tijd: max vijftien minuten

Op vrijdag plaats je een hondgerelateerd persoonlijk verhaal wat je dit weekend met jouw eigen honden gaat doen met daar eventueel een foto bij. Wens jouw fans en volgers een fijn weekend en licht alvast een tipje van de sluier op over wat er volgende week of later die maand gaat komen. Check daarvoor de hondenevenementen. Max: dertig minuten

Hoe ziet jouw content marketing strategie eruit?

 

Over de schrijver
Monique is oprichter en eigenaar van HondenUniversiteit. Zij is vanaf 2003 professioneel met honden bezig. Naast kynologisch instructeur is zij hondengedragstherapeut. Sinds 2011 helpt zijn ondernemers in de hondenbranche zakelijk en privé te groeien.