Op 2 juli 2013 gaf ik voor het eerst de workshop ‘Word Ook Een Succesvolle Hondernemer’ en moedigde iedereen aan hierover te twitteren en facebooken met hashtag WOESH. Een groot succes werd het en dus plande ik direct een tweede workshop een maand later, op 1 augustus. Ook deze zat snel vol. Zo veel enthousiaste (aspirant-)hondernemers met idealen, concrete plannen en barstensvol ideeën. 

WOESH toen

woesh

WOESH is een workshop, geen suffe lezing met een Powerpoint waar je na een uur al in slaap valt maar opdrachten doen, zelf nadenken en jouw ervaring, kennis en creativiteit delen. Durven delen. En dat is soms nog best lastig. Want als je een trimsalon hebt en er zitten nog tien andere trimsalons in de workshop, wat wil je dan delen? Toch moedig ik aan om te delen.

Twee bijzondere, opvallende verhalen wil ik graag delen. Allereerst was daar op 2 juli Ramona van Hondjekoek. Bij de eerste opdracht, wat voor doel heb je voor jouw bedrijf over een jaar, schreef ze dat ze een tweede winkel wilde openen. Groot was ons enthousiasme toen ze ons een week later al wist te vertellen de perfecte locatie voor een tweede winkel gevonden te hebben.

En toen kwam op 1 augustus Johan binnen. Op de voorste rij, actief deelnemend aan alle opdrachten en achteraf kreeg ik de volgende reactie van hem: “… Ik ben ontzettend blij dat ik erbij geweest ben, want door deze goede uitleg plus de verhalen van de andere deelnemers ben ik gaan inzien dat ik mijn passie voor hondensport en -gedrag lekker als hobby moet houden en voor de knaken beter iets kan gaan doen …” Ook hij had een nieuw inzicht gekregen en ook dat kan de uitkomst zijn.

It is in your moments of decision that your destiny is shaped.
― Anthony Robbins

WOESH nu

WOESH success fuckedInmiddels ben ik de tel kwijt geraakt en weet niet meer hoeveel edities van WOESH we gehad hebben. Wat ik wel weet dat onze actieve Facebook groep 129 leden heeft die allemaal hun weg gevonden hebben naar dit unieke evenement. Dit is nog niet een kwart van het totaal aantal deelnemers dat in drie jaar voorbij is

Wel is een interessante verschuiving te zien van focus. De eerste deelnemers waren vaak nog niet eens begonnen of hadden geen idee waar ze eigenlijk mee bezig waren, terwijl de deelnemers van nu al wel aan het ondernemer zijn maar niet genoeg geld verdienen of te weinig klanten hebben.

In hondernemer is de afgelopen drie jaar veranderd en veel professioneler geworden. Dat is nou exact de missie van HondenUniversiteit. Maar we zijn er nog niet. Op naar de komende drie jaar waarin we wederom met z’n allen een enorme stap gaan maken. Dachten wij in 2015 dat de WOESH-koek wel op was, nu weten we beter.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Menu