Hondernemen anno 2014

Marketing zou zestig tot tachtig procent van jouw tijd in beslag moeten nemen. De meeste hondernemers halen dat niet omdat ze meer bezig zijn met de ontwikkeling of perfectionering van hun product of dienst terwijl ze bezig zouden moeten zijn met het verkopen van dit product of deze dienst.

Dat komt veelal omdat hondernemers het moeilijk vinden hun product of dienst te verkopen. Zij hebben daar beelden bij van mensen die langs de deur lopen te leuren. Zo werkt het niet meer. Jouw belangrijkste marketinginstrument in jouw website. Is jouw website klaar voor 2014? 

De toekomst van Google

Anno 2014 is Google jouw grootste vriend. Vergeet de telefoongids, vergeet de Gouden Gids, de startpagina’s en de huis-aan-huis-krantjes. Jouw doelgroep zoekt op Google. Jij bepaalt of en hoe je gevonden wordt. Dat heb je helemaal zelf in de hand. Met een mooi woord heet dat SEO (search engine optimization of in het Nederlands: zoekmachineoptimalisatie). Google is de zoekmachine. Jij bent de optimalisatie.

Google verandert continu, bijna net zo vaak als Facebook. Voor je het weet hebben ze weer andere regels bedacht en word je gestraft omdat je technieken toepast die een jaar geleden nog resultaat opleverden en nu tegen je blijken te werken. Vroeger moest je vooral veel zoekwoorden in je teksten terug laten komen, tegenwoordig kijkt Google vooral naar relevante inhoud.

HondenUniversiteit gaat over honden en ondernemen. Het zou raar zijn dat iemand die op zoek is naar een tandarts op deze website terecht komt. Gebeurt dat wel dan gaat Google de zaak eens nader bekijken. Is dit een website speciaal voor tandartsen voor honden, dan ligt de zaak natuurlijk weer heel anders. Kortom, je moet weten waar je mee bezig bent.

Een website is nooit klaar

Regelmatig neem ik een kijkje op websites van hondernemers en loop dan toch nog al eens tegen zaken aan als “under construction” of doodlopende links. Als ik dat dan meld, krijg ik als antwoord: “Ja de website is nog niet klaar.” Een website is nooit klaar. Een goede website is dynamisch, altijd in beweging net als de onderneming zelf.

Of het menu “Nieuws” waar het laatste nieuws dateert uit juni 2012. Ook zo’n dooddoener. Als jouw laatste nieuws een week geleden is, ben je al niet meer bij de tijd. Ook hier geldt: als je niets te melden hebt, meld dan niets. Soms zitten er drie weken tussen mijn blogs, soms een kwartier. Ik vermeld er dan ook nooit een datum bij. Het blog wat bovenaan staat is het laatste blog, niet meer en niet minder.

Mensen beslissen in een paar seconden of ze op jouw website blijven of weggaan. Als jij zelf een frequent interntgebruiker bent, herken je dat wellicht ook van jezelf. Een website moet er lekker uitzien anders ben je weg. Ben je trimmer, dan wil ik foto’s zien van door jou getrimde honden niet van jouw pand. Als ik een hondenuitlaatdienst zoek wil ik weten of je betrouwbaar bent en moet jouw website dus professionaliteit uitstralen. Welk merk en type bus jij rijdt, zal mij een zorg zijn.

 

Vorig bericht
Omar zijn laatste les bij Paws4Fun
Volgend bericht
HondenUniversiteit breidt uit – groeien in tijden van crisis

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Menu