Ken je ze nog? 2 Unlimited. Het nummer ‘Get Ready For This‘ haalde de tiende plaats in de hitlijsten van 1991. Er zouden nog vele hits volgen. Met dit project van twee Belgische producers hadden zij een duidelijk doel voor ogen: verover de wereld. Of dat gelukt is? Dacht het wel.

Als zij het kunnen, kan jij het ook.” Deze zin zul je vast vaker gehoord hebben. En het klopt ook. Kijk maar naar de geschiedenis. Op vele gebieden – sportief, zakelijk – zijn er pioniers die iets doen wat anderen nog niet eerder lukte. Daarna zijn er ineens heel wat mensen die het ook kunnen. Waren die er eerst niet dan? Jawel maar ook hier geldt: goed voorbeeld doet goed volgen 

Get ready for this

Ik werd geattendeerd op een artikel dat bij mij insloeg als een bom.

Uit diverse wetenschappelijke onderzoeken is gebleken dat het niet de externe omstandigheden, zoals de economie, zijn die bepalen hoe iemands ‘succes’ tot stand komt, maar dat er bepaalde interne factoren zijn die een veel grotere rol spelen.

verover de wereldNooit geweten dat dit wetenschappelijk onderzocht was en eerlijk gezegd heb ik dat onderzoek ook niet nodig. Voor mij is het overduidelijk: succes is ‘mindset’ of zoals Sjors ooit in een reclamespotje zei: “Succes is een keuze.

Wij leven in een prachtige tijd waarin de wereld alleen maar kleiner wordt. Je kunt – meer dan ooit – grote groepen mensen bereiken via social media. Op allerlei gebied. Dat brengt ook direct weer andere zaken met zich mee: wil je al deze mensen wel bereiken en willen ze jouw boodschap wel horen?

Zo werd er op Facebook een vraag gesteld: “Hoe kan ik in één keer al mijn vrienden uitnodigen voor een evenement?“.  Dat kan niet en dat is maar goed ook want niet al jouw en mijn Facebook-vrienden zijn geïnteresseerd in hetzelfde evenement; spamming ligt op de loer.

Verover de wereld

Ben jij er klaar voor? Weet jij hoe je de wereld verovert? Weet jij wie geïnteresseerd zijn in wat jij te vertellen hebt en hoe jij ze kunt bereiken? Misschien niet of nog niet helemaal. En je kunt ook nooit honderd procent scoren. Een aantal lezers van dit blog zal geen interesse hebben in dit onderwerp en vermoedelijk niet eens tot dit hoofdstuk komen omdat ze al afgehaakt zijn.

Geen punt. Ook dat hoort er allemaal bij. Niet iedereen hoeft je vriend of klant te zijn. Aardig gevonden willen worden is vaak een slechte combinatie met succesvol zijn. Als je iedereen te vriend wilt houden, kun je nooit jouw eigen weg gaan. Er zijn immers altijd mensen die het niet met je eens zijn.

Ben je als zelfstandige werkzaam in de hondenbranche en wil jij de wereld veroveren? Klik dan hier …

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Menu