Een goede onderneming kan niet zonder goede website. Wie nu nog denkt dat een website niet nodig is, zal veel moeite hebben zijn product of dienst te verkopen. Met een goed opgezette en regelmatig bijgehouden website verkoopt een product of dienst zich een stuk makkelijker.

Stap 1: domeinnaam

Vroeger moest je programmeur zijn om een website te bouwen. Het duurde soms weken om deze online te krijgen. Tegenwoordig heb je binnen een dag een website online. Het vinden van een goede domeinnaam kost bijna meer tijd. Een goede website heeft dus ook een klinkende domeinnaam.
Een goede domeinnaam voldoet aan de volgende regels:

A. goede-website-trtimacademieDuidelijk aangeven wat je doet (Trimacademie) of
B. zo apart zijn dat hij blijft hangen (De Paarse Olifant).

De mooiste en meest voor de hand liggende domeinnamen zijn al vergeven inmiddels dus er wordt een beroep gedaan op jouw creativiteit. Gelukkig komen er steeds meer extensies bij. Wat er bijvoorbeeld beschikbaar is in Nederland:

  • .shop
  • .online
  • .training
  • .amsterdam
  • .community
  • .family
  • .tips

Stap 2: website bouwen

goede website wordpressAls je een domeinnaam hebt gevonden, ga je een website maken. Je kunt dit  zelf doen maar natuurlijk ook laten doen. Op dit moment is WordPress het grootste, meest uitgebreide en toegankelijkste platform voor een website.

Heel veel websites zijn in WordPress gemaakt – zoals ook deze – en dat is niet voor niets. Je hoeft hiervoor nauwelijks technische kennis te hebben en ook geen software op jouw computer te installeren. Het grote voordeel van WordPress is dat het al veel slimme trucjes heeft waardoor jij goed gevonden wordt in Google. Een goede website wordt in WordPress gebouwd.

Mocht jij het bouwen van jouw website uit willen besteden dan is gedegen onderzoek van groot belang. Net als bij alles wat populair is, zit er veel kaf tussen het koren. Als je wilt weten waar je op moet letten bij het uitbesteden, kom dan op zondag 4 december naar de dagworkshop Winnen Met Je Website.

Stap 3: inhoud van de website

Wat zet je op jouw website? Uiteraard vertel je wie je bent, wat je doet en hoe mensen jou kunnen bereiken. Je kunt nog kiezen om je tarieven te vermelden of niet. Dan is jouw website klaar. Tenminste, dat denk je maar niets is minder waar. Een goede website is nooit klaar.

Je kunt natuurlijk een website (laten) bouwen en dan achterover leunen en wachten tot er bezoekers komen. En dan? Wat doen die bezoekers op jouw website, waar kijken ze naar, hoe lang blijven ze maar nog belangrijker: worden ze ook klant?

Jouw website is het hart van jouw honderneming; geen digitaal visitekaartje. Het is jouw belangrijkste marketinginstrument. Daarbij is het bouwen ondergeschikt geworden. Wat gebeurt er op jouw website. Daar gaat het om.

Stap 4: ga bloggen

Als je stap 3 toepgoede website blogast kun je dus nooit spreken van een website die af is. Je zorgt elke keer weer voor iets nieuws, hoogwaardige content. Een goede website is dynamisch.

Daardoor blijven mensen komen en ook mensen die meer tijd nodig hebben om jouw dienst of product af te nemen gaan uiteindelijk toch voor jou kiezen. Omdat nog niet zoveel aanbieders in de hondenbranche op deze manier werken, kun jij jezelf hiermee onderscheiden: ga bloggen!

Tegenstanders van bloggen denken vaak dat niemand zit te wachten op wat zij te melden hebben. Dat is juist en onjuist. Een blog is (g)een dagboek. Je hoeft niet steeds te melden wanneer jij met je hond bent gaan wandelen. Het wordt interessant als je iets opmerkelijks meemaakt tijdens de wandeling. Zeker als je instructeur of gedragstherapeut bent.

Een goede website

Een goede website moet dus aan heel wat voorwaarden voldoen en de ‘regels’ op internet veranderen continu. Er komen regelmatige nieuwe domeinnaam extensies bij. Als jij een honderneming in Amsterdam hebt, weet je wat je moet doen.

Het bouwen van een website: doe je het zelf of laat je het doen? Voor een hedendaagse website heb je geen programmeur meer nodig maar een marketeer met oog voor beeld of een beelddenker die verstand heeft van marketing.

Wat er op jouw website gebeurt is cruciaal voor het succes ervan. Of beter gezegd: het succes van jouw bedrijf. Jouw website is één grote dynamische advertentie. Een van de manieren om jouw website dynamisch te houden is het schrijven van artikelen Maar er zijn meerdere manieren …

Wil jij meer weten over bovenstaande stappen en tips krijgen hoe jij de beste website maakt in jouw markt?

Kom dan op zondag 4 december a.s. naar onze dagworkshop Winnen Met Je Website >>> 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Menu