Adverteren op Facebook

Vier jaar lang heb ik de promotie van mijn website gedaan zonder enig marketingbudget. Ik heb letterlijk nul euro uitgegeven en alleen maar gebruik gemaakt van social media en mond-tot-mondreclame: het virale aspect. Tot een maand geleden toen ik ben gaan adverteren op Facebook.

Elke drie dagen plaats ik een nieuwe advertertentie en de resultaten gaan door het dak! Het doel van de advertentie is steeds anders: meer likes op mijn Facebook-pagina, meer mensen kennis laten maken met mijn gratis e-boek of meer mensen op mijn workshop krijgen. 

Wat is jouw doel?

adverteren op FacebookNadat ik twee maanden geleden heb gekozen voor Facebook als primair social media platform en daar al mijn tijd, energie en geld in stop, zijn de resultaten er ook naar en worden mijn verwachtingen zelfs overtroffen.

Ik wilde altijd een graantje meepikken van alle social media platformen omdat ik zeker ook de kracht zie van Twitter, Pinterest, Instagram en LinkedIn. Toch is focus op één strategie altijd de beste. Dan ga je testen, testen en nog meer testen en kun je altijd jouw strategie bijstellen of helemaal omgooien. Dit zijn mijn conclusies van de afgelopen week:

  • Om 667 euro om te zetten, moet je 55 euro uitgeven. Een no-brainer toch?
  • Groei van 79,8 procent vind-ik-leuks
  • Nieuwe opt-ins: 49

En dat is de stand op dit moment: vrijdag 8 mei 2015 om 9 uur ‘s morgens. We staan dus vlak voor het weekend waarin we traditioneel de meeste mensen bereiken.

Waarom adverteren op Facebook?

adverteren op FacebookAls je mij vraagt waarom ik gekozen heb te adverteren op Facebook is het antwoord vrij simpel: ik vind Facebook leuk. Ik spendeerde altijd al veel tijd op Facebook (of liever gezegd: ik verspilde veel tijd op Facebook) met het kijken naar nuttelozen video’s, het spelen van onbenullige spelletjes en het bekijken mijn hele gehele tijdlijn van maar liefst 1500 vrienden. Dat leverede niets op moest dus anders.

Ik ben Facebook echt gaan zien als een social media strategie en het daadwerkelijk gaan inzetten voor mijn business waardoor ik mijn twee grootste menselijke behoeften kon combineren: delen van informatie en het krijgen van waardering. Facebook is in mijn ogen het perfecte medium daarvoor.

Elke dag deel ik inforrmatie en kies heel bewust wat ik deel en waar. Ik heb een enorme opruimslag gemaakt en ben van 1500 ‘vrienden’ naar 121 vrienden gegaan. Dagelijkse dingen deel ik met mijn vrienden en die komen dus op mijn persoonlijke profiel wat dicht staat voor niet-vrienden.

Daarnaast deel ik gemiddeld vier keer per dag mijn inzichten over ondernemen en persoonlijke ontwikkeling op een van mijn Facebook-pagina’s: HondenUniversiteit of Monique Appels en elke drie dagen lanceer ik een nieuwe advertentie. Je kunt al adverteren voor vier euro per dag.

Adverteren op Facebook werkt voor mij dus waarom zou het ook niet voor jou werken? 

 

Vorig bericht
Lui? Of toch iets anders …
Volgend bericht
Vier stappen naar meer zelfvertrouwen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Menu