Ken jij de Aanzetten Tot Actie knop op je Facebook pagina? Nee, dan is het interessant om daar eens naar te kijken. Het is bekend in marketing dat je mensen moet gaan vertellen wat ze moeten doen. De zogenaamde Call To Action. Je kent de commando’s wel: “Schrijf je hier in”, “Bel mij”, “Download nu”, “Stuur een e-mail”. Allemaal gebiedende wijs. Het klinkt vreemd misschien maar zo werkt het. Hoe voeg je deze knop toe? Volg hieronder de stappen. Het is echt heel eenvoudig en je kunt diverse optie testen.

Zo maak je de Aanzetten tot Actie knop

aanzetten tot actie
Ga naar jouw Facebook pagina en zoek het blauwe veld op jouw pagina waar staat ‘knop toevoegen‘. Staat er iets anders dan ‘knop toevoegen’ dan heb je al een knop gemaakt of laten maken. In het laatste geval is het toch handig om even te kijken wat er allemaal mogelijk is.

aanzetten tot actie

Vervolgens krijg je een scherm te zien met maar liefst elf verschillende mogelijkheden. Je kunt rechts direct zien hoe deze knop eruit ziet als iemand jouw pagina bekijkt op een pc. Wil je zien hoe dit eruit ziet op een telefoon, klikt dan bovenin op iPhone respectievelijk Android. De weergave op een tablet kan er weer iets anders uitzien. Dat zul je even moeten testen.

aanzetten tot actie 3

Zodra jij jouw actie gekozen hebt, vul je in het veld daaronder de link in van de plek waar je wilt dat mensen naartoe gaan als ze op de knop drukken. Wanneer je kiest voor de knop ‘nu bellen’ dan kun je in dat veld het telefoonnummer kwijt. Als je kiest voor ‘bericht versturen’ kun je daarna expresreacties instellen. Klik rechtsonder op ‘Maken’ en je knop is gemaakt.

Wat kun je nog meer met de Aanzetten tot Actie knop

aanzetten tot actie 4Zodra je de knop gemaakt hebt kun je hem testen. Je wilt immers wel weten of je alles goed hebt ingevuld en of mensen daadwerkelijk op de plek uitkomen die jij wilt.

Je kunt de statistieken bekijken zodat je weet of en hoe goed jouw Aanzetten tot Actie knop werkt. Check minstens 30 dagen en beslis daarna of je jouw knop eventueel wilt bewerken.

Dat bewerken kan onbeperkt. Zo heb ik gemerkt dat de knop ‘Meer informatie’ beter werkt dan ‘Registreren’ ofschoon de doelpagina hetzelfde is. Uiteindelijk kun je altidj weer de knop verwijderen als je dat wilt.

Heb jij deze knop al en wil je met ons delen wat voor jou werkt? Laat het resultaat achter in een reactie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Menu